|
belgisch internet register
|
|
Ik krijg vandaag een brief van het zogenaamd belgisch Internet Register. Daar wordt gevraagd om aan te controleren of de bij heb beschikbare gegevens over uw domeinnaam kloppen (in de brief, die ik ontving klopt de naam van mijn webstek niet en klopt ook de bedrijfstak niet). De vraag gaat uit van DAD Deutscher Adressdienst GmbH in Hamburg. Het terugsturen van een ondertekende bevestiging van uw registratie kost echter wel 858 euro en zou bijdragen tot het juist terugvinden van uw webstek op het internet en volgens de juiste zoektermen. Kent iuemand deze handelswijzeof mensen, die bereid zijn om veel geld te betalen voor een service, die eigenlijk eigen is aan het internet zelf en dus kosteloos is. .
|
|
Gepost door Stefaan Decorte uit Brugge -
(12/19/2005 11:24:50 AM) |
|
|
|
| |
Ook ik ben gedupeerde ik tekende het ook in een drukke periode en in de veronderstelling dat het om een update van gegevens ging tot ik natuurlijk de gepeperde rekening kreeg met de mededeling dat ik hier niet onderuit kan. Mijn vraag wat is het risico als ik gewoon niet betaal? Zijn er nog mensen in mijn situatie? Wat hebben jullie gedaan? en wat is het gevolg? Ik zie geen mogelijkheid om dit te betalen, ik wil die dienst helemaal niet hebben. daems.heidi@telenet.be
|
|
|
|
|
| |
Gepost door heidi daems uit lier - 4/5/2006 10:05:33 AM
|
|
|
|
|
| |
Beste,
niet doen! Gewoon geen antwoord op geven. Deze zaak is al jaren bekend bij Test Aankoop. Ze gaan u daarna brieven en aanmaningen opsturen om te betalen, maar reageer niet. Daarna laten ze het vallen, vermits ze onwettelijk reageren.
|
|
|
|
|
| |
Gepost door Injustices.be van http://www.injustices.be uit Bruxelles - 12/19/2005 11:32:19 AM
|
|
|
|
|
| |
Inderdaad, ook wij ontvingen verschillende brieven. Wij zullen, vandaag nog, de nodige acties ondernemen om dit algemeen aan te klagen. Dit is misbruik van de whois informatie. U hoort er zeker nog meer van via onze webstek www.isoc.be.
|
|
|
|
|
| |
Gepost door Rudi Vansnick uit Destelbergen - 12/19/2005 11:41:19 AM
|
|
|
|
|
| |
Dat was ook mijn overtuiging. Ik mag hopen dat dit een zo ruim mogelijke bekendheid krijgt.
|
|
|
|
|
| |
Gepost door Stefaan Decorte uit Brugge - 12/19/2005 11:54:59 AM
|
|